måndag 17 juni 2013

Mejla med host familjen

Sitter på min säng och försöker tappert skriva ett mail till mina host föräldrar (utan mammas hjälp!!). Den här spanskan kan jag nog inte lika bra som jag hade hoppats på. Tycker så synd om mina padres españoles när de får detta mail, de kommer ju inte förstå någonting! Jag kämpar mig igenom varje mening med bästa vännen google translate och det lilla ordförråd jag har och jumeleisha så jag har skrattat åt mig själv. Det låter ju så fåååniiiiigt. 

Hace bastante frío aún, pero es común en la verano temprano. Cómo habeis sido en su verano o cuando el verano empieza aqui? Que habeís hecho?

HAHHAHAHA, det där är typ så fel! Har textat till spanska-snillet Anna om hjälp men hon har inte svarat ännu... Kanske jag bara borde skicka iväg det på min amatör-spanska så de sedan är redo när jag PÅRIKTIT kommer och inte kan säga ett pip förutom hola me llamo Amanda(?) ohhh hoppas de har humor, annors tror jag de kommer skämmas över mig.

Nu tänker jag skicka det. oigud hoppas jag inte skrivit något rysligt pinsamt. Let the gods be on my side!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar