måndag 7 juli 2014

The last week in paradise and the first week at home







Spenderade varje lediga minut med mina vänner och varje lediga stund Alex hade med honom.






Sista kvällen blev det picnic på stranden och sen låg vi och tittade på stjärnfall under en stor mushi filt.


Att säga hejdå åt alla dessa människor tog så ont i hjärtat.. fyfan


Den 10-timmar långa resan gick snabbare än jag trodde och det var nog det ljuvligaste som finns att få krama om min tvillingbror och resten av familjen.


På natten i min egen säng blev jag ändå olycklig när jag pratade med hostfamilj och vänner på whatsapp...

 Nästa morgon fick jag träffa denna chica loca och vi åkte på brunch som ellen hade fixa hemma hos henne. Det blev prat och skratt i några timmar tills familjen drog mig till lande


På landet var det ändå inte så dumt och jag har varit i absolut food-heaven hela veckan.




Har börjat barnvakta mina kusiner och de har blivit så stora!! Jacce har varit till stor hjälp och vi har oxo haft riktig quality-time tillsammans.




Vi har åkt båt, njutit av det fina vädret och ätit god skärgårdsmat



Åkte till Hangö och träffade alla efterlängtade kompisar. Har aldrig kramat så många människor på en dag.


Har haft cousin-time och ätit tre pizzor på två dagar. Druckit för mycket öl, cider och vin och yrat omkring på Hangös stränder. Dessutom bodde vi i en paketbil och hade det bra.








Idag har vi varit på Helsingfors torg med pappas båt och nu ligger jag och tittar på tv med min bror. Jag har hoppat i havet idag (som jag aldrig trodde jag skulle göra i Finlands hav denna sommar!!), och snart skall jag skypea med min monito. Jag är happy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar