lördag 1 februari 2014

Utan wifi



Vi har varit utan wifi i huset nu i över en vecka men idag fungerar den igen! Vad har jag gjort då?

  • Varit och kollat på första dubbade bion här i Spanien. Såg filmen 12 years of slavery (12 años de esclavitud) på spanska och förstod allting. (väldigt stark film, måste stänga ögonen många gånger)
  • Ätit lunch med Felicia och promenerat i fina staden
  • Lagade söndagspiknik i solen med mina fina flickor 
  • Blev sjuk. Låg hemma i två dagar
  • köpt min första spanska roman. Har redan läst 170 sidor och har förstått allt. Känner mig som kukkulan kuningas. 
  • Har myst i min säng med Kaisa och gråtit tillsammans. 
  • Glömt att betala min kaffe på ett café
  • Velat åka hem och skrivit mer än fem sidor hat i min dagbok. 
  • Har för första gången under hela utbytesåret kollat på den fina videon Sissi lagade till mig före jag åkte
  • Bläddrat igenom Nellas fina "Pandas inte glömma finland bok"
  • Lagat kokosbollar och ugnsknaprig batat (men inte samtidigt alltså)
  • Köpt årets första jordgubbar
  • Fått nyheten om att jag får besök av världens finaste syster och mor i april
  • Bakat pepparkakor!!
  • Min bästa vän i Frankrike har blivit myndig
Kommer inte på mycket mer. Idag har jag iallafall bara hälften kvar av mitt utbytesår. Redan varit här halva tiden. Gud så konstigt... Ikväll blir det surprise party och sangría. Have a good one peopleee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar