lördag 9 augusti 2014

A sick girl's thoughts

Familj är nog ganska bäst. Märker faktiskt först nu hur det är att vara hemma. Jag kände mig nästan alltid bekväm i Spanien och då kändes det som mitt hem, men inget kan jämföras med mitt eget hem här i Finland. För några minuter sedan kom mamma och pussa mig utan orsak och jag kan bara ligga på soffan utan att göra någonting och känna att "det är OK"
Jag kan gå omkring hemma bara i underkläder, ta vad jag vill från kylskåpet och titta på vilket tv program jag vill. Det är skönt att vara hemma! (Speciellt när man är sjuk och ynklig och tycker de e lite kiva att bli omhändartagen)

Tänker ändå på Valencia precis varje dag. Så svårt att bara tänka framåt och glömma det som var min vardag i 10 månader. Så svårt att hålla kontakten med de som varit de viktigaste personerna i ditt liv fast jag vet att jag ändå alldeles snart får krama om dem igen. 66 dagar kvar till mitt andra hem, men tills dess tänker jag njuta av mitt riktiga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar