måndag 9 juni 2014

klättra upp för ett berg

 Alex hade packat ryggsäcken med flera liter vatten, frukt, körsbär och bocadillo de tortilla och sedan för att spendera hela dagen uppe i bergen. Han frågade mig före vi började "skall vi ta den lätta vägen eller den svåra vägen?" vi bestämde oss för att ta den svåra (Som jag inte ångrar en enda sekund!). Han sa att vi kommer att lida haha. Vi började sakta ta oss uppåt och herreguuuud så vi svettades. Vid flera ställen måste vi riktigt fundera hur vi skulle ta oss uppåt för det enda som var framför oss var en enorm bergvägg. (mamma du skulle ha kissat ner dig) Vi måste leta efter små hålor mellan bergen och akta oss för lösa stenar för att ta oss upp. När vi kom upp till korset var vi bara halvvägs, det var bara det LILLA berget. Vi fortsatte uppåt och jag kände mig som en riktig klätterapa det var så tufft!! När vi kom upp till toppen kände jag mig som king of the world och vi satte oss på en sten och dinglade med benen där vi satt på 600m's höjd. 






 När vi sedan började gå neråt tog vi definitivt en lättare väg och allt omkring oss var så fiint!




Vi var såå törstiga och slöa när vi kom ner till marken igen, duschade och gick och åt Leche merengada Alex sagt länge att jag måste prova. Tror jag aldrig smakat på någo så gott! Pehmis som smakar canel och citron och massor socker haha. Låter inte så ñam men trust me det var heavenn!! 


På kvällen hade jag benen fulla av skrapsår från olika buskar och kvistar men ooo det var så värt det!
Kom hem och tittade på när min lillebror tvättade poolen och så får vi hoppas att vi snart fyller den! PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar