tisdag 10 september 2013

Bildbomb be prepared


En bild på vackra dörren till mitt nya hem. (eller mera än bild på öppningen till dörren kanske)


Häär shoppar jag! Var idag o köpte lite tupsun, tvål osv och här shoppar också mina hostföräldrar nästan all mat. Typ 300meter från oss!




Fick otrolig hemlängtan idag och hur jag än försökte klämma in tårarna och lyssna på feelgood musik så bara forsade tårarna ner för mina kinder. Allt kändes hopplöst och gömde mig inne i mitt rum i ca en timme. När jag sedan tagit mig samman så gick jag ut på en promenad här i L'eliana för att fota lite och få min hjärna på andra tankar. Det gjorde susen och blev genast på bättre humör. Tyckte ännu igår att dethär stället är enormt men märkte nog nu att det inte är så stort sen heller.. T.o.m mitt lokalsinne kan klara av dethär! hehe anyways så parken som finns nära oss är jättefin, gubbar o gummor som spelar detdär mummu spelet i sanden med stora silvriga kulor (?), massor palmer, fåglar, ankor, bänkar, barn som skrattar, fina blommor, you name it!


Finns lime träd överallt, ljuvligt!!



Det här lilla huset i parken är fullt med undulater som kvittrar. Runt omkring huset simmar ankor, svanar och andra lustiga fåglar omkring, som är ganska kul.




 Här är vardagsrummet i vårt hus!

Ljuuuuvliga Laura <3


Mitt i allt ringde hostföräldrarnas dotter och frågade om jag ville följa med dem och deras utbyteselev från Norge (superkiva flicka!!) till Valencia city. Blev så glad för orkade inte sitta hemma mera och gråta och tänka på Finland. Valencia centrum var jättecoolt och byggnaderna såg ut som om de var tagna från rymden, höhö. Vi strosade omkring i nästan två timmar och de är så ljuvliga människor. Babblar på massor och skämtar omkring. De har dessutom världens sötaste dotter som faktiskt kladdade hela sitt läppglans i sitt fejs i bilen påväg in till valencia. Hennes skratt är så ljuvligt och hon kommer och tar i min hand hela tiden och det är så sött, hihi. Allt är så lätt med denhär familjen så hopppas verkligen att jag kommer få vara mera med dem! 






 Denna längdskillnad.. Mina hostföräldrar är också så korta!! (På bilden mina hostföräldrars dotter) Piki små människor överallt, haha



Nu skall jag sova. Imorgon skall vi fixa ny telefon åt mig eftersom kära Sonera har satt ett lås på min iphone så jag inte kan använda andra liittymän.. Jävlaskit så nu måste jag köpa en ny. Inga andra planer för imorgon, puss puss

3 kommentarer:

  1. Ser helt ljuvligt ut!!! och mena du bull,boll?:DD och 300m e ju som isotalo till koli! coolt ville bara påminna! valencia city e ju sjukt coolt,verkligen!! och sjukt söt by annars :)! -sissi

    SvaraRadera
  2. bull boll, vah?!?!? hahah weirdo

    SvaraRadera
  3. bull boll?? Heter de int petang? :D Ser härlit ut!!! Vi måste skypeaa

    SvaraRadera