lördag 28 september 2013

Viernes





Har haft en riktigt kul dag. På eftermiddagen åkte vi hem till Andrea för att hälsa på stackarn som blivit opererad och ligger trapped i en säng för de följande två veckorna. Hennes mamma hade laga helt sjukt goda crepes och där satt vi och babbla om ditt och datt i några timmar. Förstod nästan allt de sa och fick själv lite sagt också. hehe. 



Tjejen till höger om mig på bilden är halv-skott, så hon talar flytande engelska. Det är till jättestor hjälp när vi är alla tillsammans eftersom hon kan hjälpa mig med det jag vill säga och om det blir för knepigt översätter hon för de andra. (Eller översätter deras konversationer när jag ser ut som ett frågetecken) Med dessa flickor är jag så glad! Känner mig jätte bekväm i deras sällskap och de är så snälla och fina mot mig. De säger att de är lite galna men jag tror ändå de kommer bli chockade när jag får mina fnitter-attacker som jag får ibland. Anyways skall ut med dessa tjejjer imorgon igen. Vi skall ut och äta och sedan lite fiestaa, sounds guuud in my ears!


Senare på kvällen kom Sigrid (danska flickan) hem till mig för mina föräldrar gick ut med vänner och jag vågade inte vara ensam hemma. Vi lagade mumsmums middag och slötittade på Mtv tills vi fick lust på något mums. Drog till ett café/bar/restaurant där jag drack någonslags smoothie/slush grej som var deliicioous och hon drack världens godaste icecoffee. Lite dyrare än vanliga spanska ställen så måste akta så jag inte blir stamkund där.. Senare drog vi tillbaka till mi casa där vi pratade om allt med disneychannel på tv i bakgrunden. Jätteskön och lugn kväll. Åker imorgon till Valencia och spenderar hela dagen där med lite olika vänner och familj. Får se vad jag kommer hem med, min garderob ser nämligen ovanligt opassande ut just nu. Allt fint här med andra ord. Have a blast

(Hörde dessutom att det snöat i Finland på onsdag.. VA?? not cool) 


1 kommentar:

  1. Ojoj låter supeer!!! Haha ja visste int att de har snöa här XD

    SvaraRadera