fredag 13 september 2013

Spanska barn är så söta att man dör



Bilderna tagna vid min hostpapis dotter Beatriz och hennes familjs pool


Imorgon har jag varit en vecka i Spanien. Kan int säga om det gått snabbt eller långsamt, lite av båda tror jag. Igår träffade jag min hostpappas bekants dotter som kommer gå på samma årskurs som jag. Vi var med henne och hennes fem flickkaverin i ett café och alla verkade trevliga. Vad jag fick veta var att jag kommer gå skolan med 97- som är lite lustigt, men månne det inte också är kul. Har ingen aning vilka ämnen jag kommer ha eller vart jag skall gå på måndag så det blir en intressant dag. Flickorna frågade anyways mig om jag ville gå och äta lunch med dem efter skolan, så det var jättekiva!! Förstod dock int mycke annat vad dom pratade om.. Satt mest bara med ett leende på läpparna och hoppades att ingen skulle fråga mig något knepigt. 

Min hostpapi hade fixat en dejt till mig med en spansk flicka som vill åka till Finland och studera via Erasmus, ett utbytesprogram. Vi träffades idag och hon var helt ljuvligt snäll och vi pratade om allt mellan himmel och jord. (Med henne gick konversationen lite bättre eftersom vi talade 50% engelska och 50% spanska) Hon sa att hon kan hjälpa mig med vad som helst och jag kommer säkert träffa henne i fortsättningen oxo. Hon visade alla kivoga restauranger och barer här i L'Eliana och var människorna brukar vara på veckosluten. Men det verkar nog som om L'Eliana är ganska dött på hösten och vintern, "allt händer i juli" sa hon, och jag som åker hem 27 juni... höh. 

Imorgon är det anyways reunion med alla utbyteselever i Valencia. Blir kul att få träffa andra utbyteselever också ! :) pöss pöss ha det gött

Btw, vad har hänt med Miley Cyrus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar