söndag 8 september 2013

Day 2




Min säng och någonslags hylla för skor. Mitt rum är bra på många sätt, har bra med utrymme för kläder men jag har så mycke saker (som t.ex böcker, häften, kameraobjektiv osv) så kan hända att jag måst gå o investera i någo lådor.


Bor i ett höghus och såhär ser det ut rån min balkong.




Hej alla där i Finland. Igår kväll när vi kom fram åkte vi genast hem där mina föräldrar sedan visade mig runt i huset. Började packa upp mina saker och blev jag totalt panik eftersom jag inte förstod ett ord av vad mina föräldrar sa, dessutom verkar det som om de hade lite högre förväntningar med mitt språk... Vi gick till en restaurang och musslor, sallad och bocadillos och sedan dunsade jag genast i säng. Sov över 12h och vaknade på gott humör. Vi åkte in till Valencia för att gå till stranden var vi var i ca 2 timmar. Holycoow stranden var enorm och vattnet var ljuvligt skönt. Termometern visade på 34°C när vi åkte hem, EI PAHA! När vi kom hem åt vi lunch och nu har vi bara kollat på tv. Hade gråten i halsen hela kvällen igår men idag är det bättre. Jättesvårt att kommunicera med mina föräldrar eftersom de inte kan ett ord engelska, men det skall nog ordna sig! 


Träffade igår deras dotter och hennes familj och de har en utbyteselev från Norge så det var en liten lättnad! Vi skall alla träffas imorgon och gå o fixa liittymä till mig och så skall jag försöka haffa åt mig ett par nya converse. L'eliana "byn" jag bor i är jättekiva, en stor park i mitten med fontäner o gigantiska träd och massor barn och ungdomar som susar omkring. Tror jag kommer trivas bra här!

5 kommentarer:

  1. De blir nog bra! Stranden ser åtminstone härlig ut, o snart pratar du spanska utan problem! :) Saknar dej ren! Puss<3

    SvaraRadera
  2. oj nej de blir no bra :) själc också när ja va på språk resan ble ja jätte lessen och störd på att ja int kunde kommunicera något alls med mina föräldrar men kämpa på, man lär sig basics jätte snabbt !:) <3

    SvaraRadera
  3. Kämpa det blir bättre snart! älskar dig /sissi

    SvaraRadera
  4. Är säker på att du kommer att trivas bra där! :) O kom ihåg, om du behöver hjälp med spanskan är jag bara en WhatsApp away! Kram på dej pandagrisen

    SvaraRadera