onsdag 11 september 2013

Heheh här är jag igen!



Ni alla kära vänner sa att jag ska blogga mycke, och har faktiskt tid med det nu så why not! Fick idag veta att mina släktingar och jag i "stiftelsen eva ungdom" (är det en stiftelse?) samlat in 7321 € för att vi sprang naisten kymppi tillsammans i maj. Wow så mycket pengar ser man inte ofta i min värld! Vi ska troligen donera pengarna till ett projekt som satsar på ungdomarnas välmående. Massor ungdomar i Finland vill inte gå hem efter skolan pga oroligheter hemma men har ingenstans att gå. Att hänga i köpcenter är populärt men där finns inte mycket att göra, så detta projekt satsar på olika roliga workshops som kommer hålla hus i t.ex kampen i Helsingfors. Med ca 7000 € tror jag man kan göra mycket och jag tror de ungdomarna som är drabbade för otrevligheter i hemmen kommer bli mycket tacksamma. Älskar att göra något gott för andra människor så jag fick en liten extra "gladhets-kick" när jag fick veta dethär. hihi!

https://www.facebook.com/popupILO   Linken till facebooksidan för projektet!

Om spanien då, har idag druckit min första oficiella spanska kaffe och spenderat tid med två andra utbyteselever (sara från norge och sigrid från danmark). Dessutom var jag hos läkaren för att fixa lite papper och där satt vi i 45 minuter före jag fick gå in. Min tid var alltså 10.20 men ca jämnt elva var det min tur. Mañana mañana som många säger stämmer verkligen... Hehe puss

2 kommentarer:

  1. oj så kiva!!! blev själv också helt glad när jag läste det där! enjoy espanjaaa pantuli ^^ miss youuu <3

    SvaraRadera