onsdag 25 december 2013

Annorlunda jul

Började min julafton med att gå och träna. Punttisen var alldeles proppfull med allt "döda kalorierna före julen" folk och det var jättebra fiilis. Alla skrattade och svettades och hade roligt tillsammans och 15 minuter före gymmet stängde var det bara jag och kanske 20 killar kvar. 2 Instruktörer var också på plats så alla drog på riktigt ordentligt och alla bara skrek VENGA VENGA NAVIDAAAD haha det var roligt! När jag gick ut ur punttisen fanns det skålar fulla med choko och turrón som jag såklart inte kunde motstå, haha dit fo träningen.. Gick hem på jätte gott humör och var glad som en sol. Öppnade sedan lite presenter och började storgråta. Mamma skickade bilder från Norrmark där familjen är samlad och jag kunde inte stoppa mina tårar. Kunde inte andas pga av allt snor i mina bihålor och näsa och öronen var i lås. Sprang 5 gånger till badrummet för att snyta mig och gömde mig under täcket. Sedan ropar Maite "A COMEEEER" (=kom och ät) och jag tänker fuckfuckfuck vill inte visa mig såhär. 
När vi sätter oss för att äta lunch kollar min hostpappa på mig och frågar om jag är sjuk eller om jag sovit för lite... Jag bara skakade på huvudet och började äta tyst för mig själv. Tv:n var på i bakgrunden och såklart skulle det komma en reklam om folk som återvänder hem till julen, filmandes på ett flygfält. Familjer som springer emot sina "älskade" och kramar om varandra på flygfältet. Började storböla som en bebis. Familjen tröstade mig och sen sa min hostpappa "Du behöver en chupito!" (=shot) Så han hälldre upp en shot kaffelikör åt oss alla och det var bland det komiskaste jag varit med om. 

På kvällen åt vi stor middag som innehöll bl.a musslor, stora räkor, kräftor, jamón, olika små snacks etc. Till efterrätt hade vi mumin-choko konfekt ask och allt typiskt spanskt som turrón och andra lustiga bakelser. Oftast samlas man med alla släktingar etc men vi var bara min hostfamilj och jag. Efter middagen gick Aurora (ännu klädd i sin pjamas) och jag hem till hennes kompis där hennes familj var samlad. Där spelade vi pictionary och andra roliga spel med hennes galna familj tills tre på natten då aurora och jag gick hem i regnet. Lade huvudet på dynan och småskrattade för mig själv hur konstig julafton jag haft. Verkligen så annorlunda än i Finland, men ändå jätterolig!

Idag har jag öppnat alla mina otroligt fina gåvor från Finland och gråtit en skvätt. Fick världens gosigaste tofflor och en kaffekopp av min hostfamilj och jag gav mina gåvor (muminmuggar, bok om norrsken och annat smått o gott). Fick sedan angst och drog ut i regnet för att clear my mind. Nu har vi ätit juldags lunch och nu väntar jag på svar av mamma när jag äntligen ska få skypea med min familj. Tror det blir stort gråtkalas.. Hoppas allt bra med er! Nu kan jag iallafall säga att jag upplevt en annorlunda jul! Pusspuss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar