tisdag 17 december 2013

Året som gått

Bästa inköpet
Läderjackan jag köpte här i Spanien eller Jopo-cykeln vi köpte på hösten! (eller det var ju egentligen mamma och pappa.. hehe) Och resan till Rhodos jag betalade med egna pengar!




Ett minne
När vi en kväll var ensamma på Biskopsö på sommaren med Denis, Turre, Jacce, Elis och jag och vi gick i bastu och lagade god middag tillsammans. Qualitytime with my boys!

När jag känt mig bra
När jag var på lande och bestie ringer alldeles panik med tonårsproblem och jag får henne lugn igen. Senare skickar hon ett meddelande att hon inte vet vad hon skulle göra utan en kompis som jag. Värmde hjärtat såå! Saknar dig S




Årets sång
Åhgud det här är jag dålig på... Valvoo, Sunshine, This year, Miss decibel, Gangnam style, Levikset repee och har säkert glömt alla viktigaste..

Något jag lärt mig
Att uppskatta familj och vänner, ett nytt språk, att man inte får sätta öppnade konservburkar i kylskåpet, att man kan dö av någo konstiga gaser om man lämnar värmen på i bilen utan att motorn är på, att man skall skala "pipas" före man äter dem och inte stoppa hela grejjen i munnen, att man aldrig vet vad som kommer hända, lärt mig att klara mig ensam, lärt mig svälja gråten, lärt mig att om alla gör en liten effort kan man hjälpa mycket t.ex när vi sprang naisten kymppi för välgörenhet i Maj, spanjorerna säger "pixxa" istället för "pizza", att inte måsta planera allting och mycket mycket mycket mer




Bästa månaden
Juli. Först en vecka vid medelhavet, sedan massor skärgårdsliv med familj, kusiner, Elis etc. Sol, sommar, bäst!

Största grälet
Nångång i slutet av Juli på landet med mamma då vi båda började få lite panik att jag skall åka och jag ville hinna träffa alla kompisar innan de åker iväg och mamma ville att jag skulle vara på lande. Vi satt på hamnholmens klippor skrikandes och gråtandes men som alltid redde vi ut det och allt blev bra <3




Största chocken
När världens starkaste och finaste morbror lämnade oss

Bästa festen
Oi den var svår... Är så dålig på att komma ihåg fester! Men hade iallafall väldigt kul på Soffis goodbye party! Eller Ella och Annas goodbyeparty... hmmm kommer faktiskt inte ihåg



En pinsam händelse
När jag spårade ur med alkoholen (skyller på gammalt dessert-vin) på Elis lande med massor hans bekanta jag aldrig träffat förut...

Det godaste jag ätit
Kokos-glass, tsatsiki, sushi, nytt smoothierecept



Bästa resan
En vecka på Rhodos med bästa vän, bästa veckan under hela året

Bästa helgen
När nästan alla mina närmaste vänner och jag åkte upp till Norrmark för att fira min födelsedag. Vi spenderade ett veckoslut i vår villa och bara njöt av en riktig ordentlig girl-weekend med massor prat, mat, boardgames och galna stunder. Har världens finaste vänner. NÄSTA ÅR IGEN TJEJJER?




Största misstaget
Finns många, men man lär sig av sina misstag

Bästa presenten
Min macbook pro <3





När jag känt mig ensam
Här i Spanien första månaden

En kväll att minnas
Gammeldansen! Aldrig känt mig så fin i hela mitt liv



En ny vän
Många här i Spanien, men Kaisa är nog den person jag är mest lycklig för <3

Något jag önskar jag gjort men aldrig blev av
Ordentlig lande-fest med massor vänner



En förändring
Flyttat till Spanien!



Ett bra år! 

4 kommentarer:

  1. herregud du skriver bra <3 fan tappar motivation att skriva i min prutt bogg XD hahah

    SvaraRadera
  2. Oi tack anna vad glad jag blir! Och du skriver oxo super PLIIIS BLOGGA!!!

    SvaraRadera
  3. Oj ja saknar norrmark weekenden! Härlit inlägg! Puss&kram

    SvaraRadera