söndag 1 december 2013

Bästa veckoslutet

Har haft det absolut bästa veckoslutet hittils här i Spanien! Först den jättekivoga kvällen hos Claudia på fredag och sedan heldag i valencia igår. Igår träffade vi Ansku, en finsk flicka jag åkte hit till Spanien med som också bor här i Valencia, var jätte kiva o träffa henne efter över 2 månader! Vi gick till Mercado central för att köpa jordgubbar och vitchokonötter för att sedan bänka oss i Starbucks för några timmar. Senare fick vi lust på kebab (när har jag nånsin ätit kebab??) så det klämde vi i oss till lunch, shit så gooott, kebab med getost! Senare fick vi bråttom till Hungergames men hann ändå och oioi så spännande filmen var! Kaisa satt och klämde min arm så blodet stannade för det var så spännande. 

Senare åkte vi hem till Isabel för middag för att sedan fortsätta till en kille vi aldrig träffat förut som bor i ett hus also called as slott. Huset var absolut enormt med vita pelare och fake-gräsmatta och gym utomhus. Där dansade vi galet roligt WII-dansspel med 3 långhåriga killar med fleecekalsonger och lyssnade när de sjöng och spelade. De spelar alla i samma bänd och uppträdde med alla möjliga sånger. Belysningen i rummet kunde man justera och hjälp så man såg skrämmande ut i mörkret! Anyways, jätte rolig kväll och alltid så roligt att träffa nya människor! Dessutom fick jag höra flera gånger hur bra spanska jag pratar hihi jeee! 

Idag är det alltså första advent. Facebook är fullt med bilder på juldekorationer och jag är lite avis. Här har vi inga dekorationer och jag tror jag är den enda som har julstämning. Tror jag måste laga en julmusik spotify lista snart... Glad första advent! 

Förlåt för usel kvalitet på bilderna, tagna med min iphone







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar