lördag 30 november 2013

Morgonfågel

Vitsi så nice att vakna kl 8 av sig själv på en lördag.. Jäkla skolrytm kan gå och dränka sig. Var iallafall igår på jättedåligt humör av många orsaker men som vanligt gjorde bestie S och bestie K mig på bättre humör. En sak jag saknat massor här är när vi hemma i Finland åker hem till någon och bara sitter och pratar och gör ingenting i flera timmar. Kanske lagar mat eller ser på en film, men inget speciellt lixom. Här går vi alltid ut till samma bar, och jag som bor långt borta från byn är aldrig så ivrig på att gå hem ensam i mörkret.. Anyways så igår blev det äntligen en såndän perfekt myskväll!! Vi åkte hem till Claudia med Marina Kaisa och senare kom Bernat också med. Vi kollade världens dåligaste film (Young Adult, kolla aldrig!), spelade gitarr, kollade youtube clips och pratade allvarligt/mindre allvarligt. I slutet satt vi fyra personer i en två personers soffa med filtar och halvsov typ.. 

åååh detta ser gott uuut. Jäkla tumblr mat bilder hehe

Sen kom vi till det skede när jag förstod att jag snart måst gå ut i 2°C mörker för att promenera hem ensam, haha neeej jag vill inteeeeee. Tack alla kära skyddsänglar där uppe i himlen, för Marinas pappa var världens snällaste och skjutsade hem mig (fast Marina bor 300meter från Claudia??) Här skjutsar och hämtar alla föräldrar sina barn för de vill inte att de skall promenera ensamma på natten, men mina föräldrar bryr sig inte alls (typiskt jag som bor längst bort hahaha) så jag har tyvärr fått oturen att gå hem några gånger. Lilla L'eliana är inte alls farligt, men det är ändå inte kul att gå ensam i mörkret ca 20 -30 minuter när man aldrig vet vad som kan hända. Alla hus har stor fet mur utanför så om något skulle hända skulle jag inte ens kunna springa och knacka på en dörr för att räddas, så lite scary är det nog. Dessutom har jag ju haft lyxen att hela mitt liv dela hem-väg med Soffi, så lite ovant är det, menmen inte gnälla! Det som gjorde mig lycklig igår var att jag märkte att jag verkligen kan prata spanska!! Vi pratade om allt möjligt från ätstörningar till sommarplaner och allt gick prima! Klart jag stammar på ord och grammatik men behöver inte tänka för att prata. LYCKA

Idag blir det heldag i Valencia och på kvällen Hungergames 2 PÅ ENGELSKA! Taggad taggad taggaad




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar