torsdag 16 januari 2014

Snodde den av syrrans blogg

En bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig:
På rhodos efter några drinkar... 
 En bild på dig som är mer fördelaktig:
Glada jag påväg på lunch till Siri
Vad har du gjort idag:
Tagit sovmorgon och ätit världens mumsigaste gröt. Spelade fotboll i skolan och läst omöjlig castellano-bok, drog till gymmet och har bakat M&M Cookies åt min hostsyster som fyller 20 idag. Hon sitter at the moment bredvid mig och mumsar dem. Så roligt att göra andra glada! Inga andra planer för ikväll, ta det lugnt och kanske börja kolla på någon serie. 

Och igår:
Var deppig och trött. Var på gymmet och degade hemma. Nada mas. Sov 9 timmar under natten som verkligen gjorde gott

Vad har du för framtidsplaner:
Kämpa igenom gymnasiet, resa bort alla mina pengar, laga mängder med god mat och laga en kokbok, åka tillbaka till Nya Zeland en dag, studera utomlands och skaffa familj när jag är klar med allt det roliga haha.

En bild från i somras:



 fyra godingar. Första bilden är på världens godaste lunch vi fixade ihop med bestie, Andra från en sommarfest hemma hos mig, tredje på annan fest, och fjärde på mina flickors goodbyeparty. 

Vilken är din senaste googling:
Metrovalencia horario

Vad står det i det senaste meddelandet du fick på Facebook:
Frågade brorsan om han sett mina SUPERCOOLA Colorrun bilder, fick som svar "Jo det har jag." Jahajaha inte den mest sociala personen på facebook...

Vad åt du till middag idag:
Har inte käkat middag än men hoppas på något jättegött! Igår var det iallafall lax jag saknat så mycket och avokado på världens bästa rågbröd. 

Vad köpte du senast?
Betalade för min frissa (om det räknas), köpte ett granatäppel och något jag trodde var raejuusto (fyfan spyreflexer)

Vad skulle du vilja lära dig?
Det där jäkla Subjuntivo i spanskan.. Några lustiga grammatikformer som jag aldrig kommer lära mig och att surfa! Vill också lära mig att koncentrera mig bättre på det jag gör fast det inte intresserar ett DUGG

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Svårt.. Typ modersmål om vi inte skriver textkompetens, annors hälsokunskap

Kan du åka skateboard?
Trodde jag kunde det på trean när vi skateboardade till skolan med Soffi och trodde vi var dö-coola. Suck...

Den bästa frukten är:
Just nu är det: Persimon (under den senaste månaden har det verkligen varit en addiction, äter 2 i dagen), granatäppel och Spaniens melocotón SOM JAG INTE KOMMER FÅ ÄTA MER EFTERSOM SÄSONGEN BÖRJAR I JULI/AUGUSTI :(


Och den bästa grönsaken:
Spenat, avokado, tomat, broccoli, röd paprika, morötter
Den bästa osten:
getost och bufala mozzarella!!
Och den bästa gröten:
rågflinge-gröt med peanutbutter och mosad banan. ååååh
Är du en bra sambo:
Kan laga mat och tycker det är ganska roligt att diska, så jag tror jag skulle vara ganska awesome att bo ihop med. Men jag hatar att dammsuga! Det får killen göra.
Det grövsta brottet du har begått är:
Druckit som minderårig, tagit med mig en tikkari in i biosalongen i tennispalatset utan att betala, helt omedvetet. Fick så dåligt samvete att jag inte vågade äta upp den..
En bild på förra årets bästa dag:

Mina kusiner som oxo är mina bästa vänner, min fantastiska familj och jag cyklade runt och sjöng och var lyckliga. Familjen är det bästa som finns, kommer aldrig glömma det här veckoslutet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar