söndag 5 januari 2014

Två från nyåret


Första bilden är taget från diskotekan vi var i på nyårsafton. Fick sån angst av all trängsel, men somtur så sneakade vi oss upp på VIP våningen med Kaisa och där var det mycket bättre fiilis. Före vi åkte iväg till diskotekan åt vi middag hos Marta och åt de traditionella 12 vindruvorna vid tolvslaget. Kl 1 tog bussen oss till Valencia och där festade vi tills sex på morgonen då vi satt oss på bussen hem igen. Kaisas Iphone5 blev stulen så följande dag blev det besök till polisen etc.. Roligt nyår ändå! :)

I övermorgon börjar skolan och jag har sån ångest... Vill inteeee!! Känns som att jag inte gjort något under detta jullov... Nu skall jag äta lunch och sen gå till pueblon för idag firas det "Tres Reyes" som är Spaniens julafton. Min familj firar dock inte denna högtid utan 24 istället för min mamma är från Frankrike så hon föredrar julgubben (vem gör inte det hehe ;)) Denna kväll i varje by och stad så kommer det någotslags "Fest-tåg" med de tre vise männen som slänger karkki och ger paket åt småbarnen. De tre vise männen "los tres reyes" är oftast någo "kändisar" från byn, men knappast kommer jag ha nån aning om vem de är... Ett år var DAVID VILLA en av de tre vise männen här i L'eliana eftersom det är hans barndomshem. SÅ COOLT! 
Ha det bra, xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar