torsdag 10 april 2014

En tanke



En tanke... Tror jag aldrig tänkt så mycket i hela mitt liv som jag gjort under dessa åtta månader. Vilken tanke skall jag berätta då? En rolig, en sorlig, en spännande, en filosofisk tanke?

Kanske en tanke att jag inte vet vad jag vill. Skulle egentligen inte alls villa gå ut gymnasiet, eller bo i Finland, eller stanna här. Jag tror jag har fått ett sådant enormt behov av nytt och ändring hela tiden. En vecka med vanlig rutin gör mig dö-stressad och kan inte tänka klart. Drömmer mig bort på lektioner fast jag borde lyssna, vill åka till Finland och sen händer något som gör att jag inte vill lämna Spanien, Vill bli mer vältränad men sen äter jag glass, är så trött att jag bara vill sova men stannar vaken pga allt som händer på whatsapp, köper något jag inte vill ha, saknar något jag hatade för 9 månader sedan, ljuger fast jag borde vara ärlig, skrattar fast jag egentligen vill gråta, när allt är bra och bekvämt suktar jag efter något nytt och spännande. Vad fan är fel med mig? 

Kommer bli jättesvårt att vänja mig vid vardagen i Finland igen. Tvåan i gymnasiet säger alla att är bara bajs och mycket att göra och med det mörka och kalla klimatet kommer jag säkert gräva ner mig i en grop och aldrig komma upp igen. Jätte lite rädd för att åka tillbaka, för där måste jag wake up to reality och inse att allting inte alltid kan ändras och vara nytt och spännande. Jobbigt 

1 kommentar:

  1. men tänk på de positiva allt är bekvämt och skönt här. PLUS att du fyllt 18 vilket innebär massor med trevligt som körkort, finsk(skit) utgång och val... HURRAAAAA Men de viktigaste är att du kommer tillbaka till en familj och vänner som saknat rumpan av sig. Vi väntar så på att du ska komma hem och ja tänker iaf försöka göra de så roligt som möjligt för dig att komma tibaks :) Har påriktigt varit skit utan dig

    SvaraRadera