måndag 28 april 2014

Las pascuas part 2

 Åkte emot Emmi och mamma till tågstationen med två kappsäckar och en handväska. Kom fram halvtimme före så satt och svettades och nästan kissade på mig tills jag äntligen så de där två bekanta glada ansikten (en springande syster) kommande  emot mig. Vi grät och skrattade och grät lite till. Vi förde kappsäckarna till hotellet för att sedan åka hem till min lilla by för att hälsa på min familj. De hade städat hela huset före vi kom som var ganska rörande... Där satt vi iallafall och babblade om ditt och datt i någon timme före vi åkte tillbaka till Valencia för att äta lunch på stranden. (och två kannor sangría..)

 Vi hade helt ljuvligt väder och Emmi stackarn brände sig riktigt ordentligt. Vi hade så roligt och det var inte en tyst stund.








 Vi härjade och gick omkring i butiker och så alla fina saker staden har att bjuda på. 

 Efter lite mer än 24 timmar i Valencia tog vi tåget till Barcelona. Vi gick och åt middag på god mexican restaurant och sörpla mojiton för 3.50€!





 More sangría... Vi drack minst en kanna varje måltid, plus att vi stannade några gånger extra för att njuta av den fenomenala drycken


 Vi gjorde allt möjligt, promenerade runt och såg viktiga saker. Men det enda jag egentligen brydde mig om var att bara få ha dem hos mig. Att få krama dem och berätta om mitt liv här. På fredag åkte vi ut och festa med Emmi och nästa dag hade hon sån resaca att det var skrattretande. Vi strosade vid stranden och så åt vi lunch med momi, hennes syster och hans man (SOM ÄR SÅ SÖT!!)  Dessutom har jag hassat nästan 200 euro på shopping som INTE plånboken är glad över, men garderoben tackar:)



 Nästa dag åkte mamma och emmi redan till flygfältet klockan åtta men jag åkte till Sant Cugat, byn där momis syster bor. Vi fixade dunder breakfast och strosade runt i byn och gick och tände ljus i kyrkan. Sedan åt vi enorm lunch och läste husis högt för varandra tills det sedan var dags att ta tåget ner till Valencia igen. 


Har haft en sååååå ljuvlig påsk! Familj är BÄST BÄST BÄÄÄST

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar