söndag 6 april 2014

Vi åkte till D-E-N-I-A (söndag den 6 april)

  Planerna var att åka till Alicante med en kille från Blablacar.com och när vi vaknar 06.45 på lördag morgon ser vi att han skickat ett meddelande tre på natten att han inte åker sen heller. Massor tankar snurrade runt i mitt huvud och började gapskratta. Så typiskt.. Vi bestämde oss för att ta den tidiga metron till Valencia och att istället åka med buss till någon fin liten strand by om vi hittar biljetter för vänligt pris. En och en halv timme senare satt vi på bussen mot Denia, en liten strandby mellan Valencia och Alicante med enorm strand och söta små gator med färggranna hus. 





















Vi köpte picnic lunch och lade oss på stranden (utan solkräm) och två timmar senare hade vi förvandlats till kräftor. Resten av dagen försökte vi skydda våra stackars ryggar och baklår så gott vi kunde och satte oss i skuggan för att tycka synd om oss själva. Just nu är ännu byn väldigt lugn och tom eftersom det ännu inte är säsong, men jag kan gissa att stranden och barerna fylls med folk under sommaren. Vi gick omkring och hade beslutsångest vilka armband vi skulle köpa, och har nu armarna fulla med armband från alla möjliga olika platser i världen, ett från Italien, ett från Rhodos, ett från Barcelona, ett från Valencia, ett från Finland och två från Denia. 




När vi senare på kvällen skulle åka hem och klä på oss jeans skrek vi av smärta det tog så ont, vi kunde knappt gå!! När jag väl kom hem smörjade jag kroppen så försiktigt jag kunde och lade mig som förlamad ner i min säng. Aldrig mer sola i starkt solsken utan solkräm! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar