söndag 28 september 2014

weekenden som var jävligt lugn och skön




Har haft världens skönaste, lugnaste och bästa veckoslut på länge!

Igår startade jag dagen med ett bodyattack pass och åkte sedan in till stan med Nicole och Ella. Vi åkte till Kallio till "just vege" och köpte med oss pita falafel med getost och pesto (och batatfranskisar on the side) och satte oss i brunssan i solen. Hela Finlands befolkning tycks ha fått fnatt igår för Helsingfors var fullt av folk vid hamnen, stranden, uteserveringarna och trattoarerna. Vi gick och hälsade på Anna som jobbar på Mattolauturi och där blev vi bjudna på gratis kaffe och där satt vi i solen med filtar virade runt benen för att inte få kallt (blåste ganska rejält men med filt var det perfekt hihi). Senare på kvällen kom flera av mina käraste vänner till oss och vi lagade homemade pizzas på tortilla-botten som faktiskt blev jätte gott! Vi laddade på med alla mööjliga toppings och satt och mumsade en god stund före vi började spela bredspel. Mitt i allt var klockan över 1 och jag undrade vart alla timmar bara flugit iväg.  Har de bästa vännerna på denna planet. 

Imorse låg jag extra länge i min säng och åkte sedan och träna. Detta väder vi blir bjudna på denna helg är helt otroligt och vi åkte till stranden senare med mamma och Ronja. Hösten är ju super om det fortsätter såhär! Just nu städar jag mitt klädskåp som verkligen behövdes... Och tyvärr har jag nu packat in alla färgranna fina sommarkläder :( snyft... nå, en bra orsak att köpa massor mysiga tröjor istället! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar