måndag 15 september 2014

Weekend picking apples












Förra helgen åkte vi upp till Norrmark där jag äntligen fick sova i min gosiga säng och njuta av vår härliga villa. Lärde känna släktingar och åt mat tills det sprutade ut ur öronen. Efter cheesecake, pannacotta, äppelpaj, äppelplättar etc har jag bestämt att ha en månad herkkulakko från och med idag! Får se om jag klarar det haha.. Har blivit en sådan godis råtta. Släkten och min familj plockade 930kg äppel på lördag och ca 50 kg på söndag vilket resulterade i saldon ca 1 ton äppel! Vi lagade också mat och äppelsaft som vi drack till det mumsiga morgonmålet på söndag. Sedan skall det lagas cider som kommer finnas på Norrmark nästa vinter! MUMS

Idag har jag tränat, haft bilskola och åkt till kirppisen "toinen kierros" och fört massor kläder och grejs vi skall sälja där i två veckor framåt, gå o kolla! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar