söndag 18 maj 2014

Pojken i metron



Igår bjöd Kaisas pappa mig på Valencias sista fotbollsmatch för säsongen och drog hem segern 2-1. Idag var planerna att åka till en strandby i Alicante med grannfamiljen men på morgonen tittade vi ut ur fönstret och konstaterade att det inte är värt att åka för det var mulet och har varit det hela dagen.. Lite snopet men man kan inte göra något åt vädret så åt klart mina peanutbutter-banana bröd och kröp tillbaka ner i sängen. Någon timme senare åkte jag till Valencia för att använda ett presentkort jag hade för kosmetik och metroresan hem gjorde min dag så fin. 

Kanske hade pojken sovit dåligt den natten och hållit mamman vaken, hon såg trött och sliten ut och såg ut att bara villa rymma iväg. Pojken satt i pappans famn och klängde och hängde och sjöng för sig själv. Började riva mamman i håret när pappan sedan distraerade honom med att leka leken då den ena skall få tummen över den andras tumme och pojken tyckte detta var otroligt roligt. Mamman såg lättad ut och pappan gav henne en lätt puss på munnen för att sedan fortsätta busa med sin son. De sjöng tillsammans, lekte agenter, "klippte" varandras hår, lek-slogs med varandra, allt detta mellan fem metrostationer i Valencia. Till slut satt halva metron och bara tittade på denna familj för det var något så fint. När de skulle hoppa av tog pappan i lilla pojkens hand och satt armen om sin fru. Pojken sa något jag tyvärr inte hörde men som fick både mamman och pappan att skratta. Metroresan hem från Valencia har aldrig varit så underhållande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar