måndag 26 maj 2014

Weekend


 På fredag åkte vi och köpte halva mercadona med bl. a ost, vattenmelon, jordgubbar, vin, karkki, is för att kyla ner drickorna etc och åkte sedan till världens coolaste lilla svit som var en del av min födispresent. Det var så perfectoo och guayy! Dessutom blev vi så mätta av all mat att vi trodde vi skulle dö. (Did I mention att vi ännu beställde pizza dagen efter?) 



På lördag åkte jag till Kaisas och hennes pappas lägenhet och vi gick till en bar för att kolla champions league finalen som tyvärr slutade i stor förlust... Sura som gurkor gick vi till deras lägenhet och sov några fnuttiga 5 timmar tills vi sedan måste stiga upp för att bege oss mot springloppet. Vi sprang alltså i ett lag på 6personer och alltsomallt deltog 460 lag. Vårt lag hette "joulupukit" och det var Kaisa, hennes hostpappa och hans vänner + jag. Det var 42 km (en marathon) delad i sex delar (5km, 10km, 5km, 10km, 5km, 7km) och jag sprang 5 km på en tid jag blev positivt överraskad av! När loppet var slut gick vi och åt typisk söndagspaella med Kaisas spanska familj och till ett modernt museum i valencia.  Vi strosade runt på de små gatorna och kan inte förstå att detta snart inte mera är min stad... När jag kom hem var jag sååå trött efter ett veckoslut fullt med härliga saker så jag somnade genast efter middagen. 











1 kommentar:

  1. du har nog de coolaste livet nånsin -.-.-.-.-.-

    SvaraRadera