lördag 2 november 2013

Lördaag





Valpen Nesta, enda valpen som överlevde av sina syskon


Efter jobbigt orolig natt med att vakna helt panik flera gånger steg jag ändå upp pigg och glad. Lagade mumsbröd med banan på till morgonmål och drog till punttisen. Hade någo konstiga magiska krafter i benen och lyfte vikterna i nästan alla maskiner! Stolt som en korv gick jag hem i solskenet i bara shorts och tskjorta. (hello 2 november <3) När jag kom hem kände jag mig så otroligt snuskig och svettig och rev av mig kläderna för att hoppa i duschen. Väntar på att vattnet skall bli varmt i några minuter när jag sedan förstår att varmvattnet inte fungerar.. Virar den största handduken jag hittar runt mig och går ner och frågar min pappa om han vet vad problemet är. Måste ha sett komiskt ut när både min hostpappa, hostbror och hostmamma alla står och fixar och trixar med varmvatten"maskinen" och illaluktande jag i bara handduk tittar på. Till slut kom vi fram till att vi måste ringa någon som kan komma och reparera detta och detta ledde ju till att jag måste duscha i iskallt vatten. Måste skippa att tvätta håret för skulle aldrig ha kunnat skölja bort shampooen i det kalla vattnet.. När jag kom ut ur duschen klädde jag fort på mig verkkaren och sprang ut på terrassen och satt mig i solen för att värma mig. Sådan lördag idag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar