lördag 9 november 2013

THIS YEAAAR

Om jag skulle måsta säga en sång som beskriver alla mina tankar, känslor, fiilis ALLT jag upplevt under de två månaderna jag varit här i Spanien är det denna sång. Har lyssnat på den precis varje gång jag varit ledsen. Den har alltid gjort mig glad, och har alltid fått en främmande pirrig känsla inom mig. Blir så glad, och excited över hur modig jag var som vågade åka! Det här året blir awesome, och jag lever faktiskt lyx här i Spanien. Tror ändå inte jag förstått ännu hur galet det är att jag bor här nu. Hade en ljuvlig kväll med Kaisa igår och berättade allt om min bror för henne. Berättade hur svårt det är att bo ifrån sin andra halva, fast man vet att han har det bra. Hon är en så fin flicka, kan berätta precis allt för henne. Senare när vi gick för att dö matdöden i världens största buffet-restaurang talade vi om hur rädda vi är att största kulturchocken kommer stöta oss först när vi återvänder hem. Mycket har hänt både för henne och mig för våra familjer i Finland och det är inte riktigt verkligt för oss när vi är här-och familjerna och vännerna är där. Lite rädd för att åka hem och allt är förändrat. Lite lördags-morgon tankar blev det idag. Idag åker jag in till Valencia för att promenera vid havet, vi skall dessutom åka till hamnen för jag vill se alla bååtaar. Min kompis pojkvän har dessutom bil så blir roligt med lite roadtrip hihi. HA DE FINT


2 kommentarer: