fredag 1 november 2013

JAG LEVER JAG LEVER

JAG LEVER. Om det var någon som undra. höhö. Wifin har varit sönder här i mitt nya hem ända sedan jag kom hit och, som ni kanske vet är spanjorerna inte kända för att få saker gjort snabbt och smidigt. Nu är wifin äntligen fixad och jag är back in businness. Jätte svårt att skriva ett blogginlägg, för det hinner hända mycket under två veckor, men skall försöka briefa det kort. Först lite om min nya familj.

VARNING, skriver dethär så jag inte måst förklara skilt till alla tusen släktingar jag har där hemma och kompisar som vill veta om min nya familj. Säkert ointressant för många så ni kan skippa dethär inlägget hehe :) 


Har tre syskon, Paco (22) Aurora (19) och Pablo (10). Pablo studerar biologi i Valencia och har studerat ett år i Manchester, så han vet hur det är att inte bo hemma. Han har dessutom två jätte goda kaverin från Finland som han talar med varje dag, och han är jätteintresserad av Finland. Han kan bra engelska som är jätte skönt, kan genast fråga honom när jag funderar på ett ord istället för att öppna ordboken när jag vill berätta något. Han är väldigt lugn av sig, och är oftast bara hemma under veckosluten. 
Aurora söker jobb som bäst och studerar inte någonstans. Hon har rolig humor och har hjälpt mig med mycke saker. Hon e nästan varje dag med sin pojkvän som också e helt jätte trevlig och snäll.  Hon har 5 tatueringar och piercingar så var lite rädd i början, men har nu märkt att hon är jättesnäll, haha.
Pablo är världens finaste pojke och en sådan typ som aldrig skulle skada någon. Han talar med sån snäll och mjuk röst att man smälter när han öppnar munnen. Han frågar mig nästan varje dag om jag vill hitta på någonting kul med honom och han e bara så sööt!!! 
Min mamma heter Maite och är alltid glad. Hennes skratt gör mig på så gott humör och hon har alltid något att berätta. Älskar att bara sitta i köket och prata med henne om allt mellan himmel och jord. Min hostpappa heter oxo Paco (Förstår inte varför man döper sin son till samma sak som pappan, det är ju jättejobbigt??) Han kör lastbil och är jättesällan hemma. Reser sex dagar i sträck och är hemma två dagar och åker sedan iväg igen. Han har en Harley Davidson och can't wait tills jag får åka med honom, hehe =)

Dessutom har vi två hundar här hemma, Oscar och Nesta. Oscar är världens gladaste lurvboll och Nesta är en 7-veckor gammal shäfervalp. Hon kom faktiskt samma dag som jag så vi har lite gemensamt hehe ;) Hon är världens sötaste men en otroligt jobbig valp. Kakkar o kissar överallt och äter dessutom sitt eget bajs?? Dessutom har hon bitit sönder mina gos-strumpor jag fick av Ellen som "goodbye" gåva. DUMMIS. 
Har ett eget stort rum och delar badrum med Aurora. Huset är passligt stort och mysigt och på gården har vi stor pool och en pallero (ställe där man kan laga gigantiska paellas). 

Bor inte mer i byn L'eliana jag bodde i förut, utan bor nu i en liten skitby som heter Riba-roja. Går fortfarande i samma skola i L'eliana och min hostmamma skjutsar mig till byn varje morgon och går sedan därifrån till skolan. Det tar ca 20minuter att gå till byn Leliana och 10 minuter till metrostationen. Enda dåliga med bytet av familj är just detta att jag bor så långt från byn. Alla kompisar bor i Leliana och när vi går ut på veckosluten måste jag gå hem ensam i mörkret mitt i natten. Vet att allt ändå inte kan vara perfekt, och hellre har jag en jättekiva familj än att bo i centrum av byn så detta är bara en sak att bli van vid :)  Är faktiskt så o-t-r-o-l-i-g-t glad att jag bytte familj. Här är folk hemma hela tiden, grannar, vänner kommer och går varje dag och jag känner mig aldrig ensam. Har märkt hur avslappnad jag är här, sover otroligt mycket bättre, är inte lika spänd i nacke och rygg som jag var tidigare och har allmänt bara mera energi. Nu har jag äntligen en familj. Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar