lördag 29 mars 2014

LA MAGDALENA EN CASTELLÒN

 HEEEEJ GOTT FOLK! Har njutit av två dagar strejk denna vecka och nu är det lördag! Lista på vad som hänt och vad som gjorts (och vad som ätits.)


  • Googlat secondhand butiker i Valencia och fyndat skitcoola grön-blåa Levisshorts
  • Börjat träna igen efter nästan 4 veckors paus pga sjukdom, dog på crosstrainern efter sjunde minuten.

  • Åkt till Grannstaden Castellón för att uppleva festveckan "La magdalena"
  • Ätit tapas tapas tapas som man fick köpa i säkert hundra olika kojun där i Castellón, vi åt allt från mexikansk bön-mössö till knapriga räkchips och pizza med aubergine och zuchini. Resten av dagen strosade vi omkring och stannade var femte minut för att köpa något att äta eller dricka... Det blev t.ex froyo och kokos-kakao i solen 
  • Senare guidade vi oss fram med googlemaps och tips vi fått av Alex vart vi skall gå och hittade till slut till ett gigantiskt tält med DJ och massor folk dansande, tyvärr måste vi redan dra oss tillbaka till bussen så vi missade nog det bästa :(

  • På onsdag lagade vi ÑAM-sandwiches med lax och solade våra bleka fejs och njöt av vår sista strejk för detta år :'(

  • På fredagen rymde jag från skolan sista timmen och på kvällen en otroligt yr och weird kväll på Bfore club och Superclub med Juankii och hans kaverin. Fast de har VIP till alla discon i hela valencia och är inte blyga med att spendera pengar är de nog de absolut tråkigaste människorna jag lärt känna här i Valencia.. Blir inte fler dejter med dem inte















Idag lockar inte vädret utanför mitt fönster och planerna är ännu öppna. Började iallafall min morgon med att sjunga för min mamma på skype och fick höra rösterna jag saknar så mycket. Har ätit tortilla de patata och ost i vårt alldeles för råddiga kök med min familj och öppnat påsen med angrybirds karkkin med min lillebror. Satte på mig en cowboyhatt och hawaiiblommor jag hittade i mitt skåp och en töntig kjol och hade show till SpiceGirls för mina syskon. Fick dem att skratta och det värmde mi corazoncito un poquito. Har nyss dammsugat rummet som jag absolut hatar men det är okej för jag är happy! (och några kilon tyngre efter denna vecka, hups)

1 kommentar:

  1. fan vad snygg du är :´) saknar ditt fina leende!! PUSS

    SvaraRadera