fredag 7 mars 2014

UPDATE

 Rhodos 2013

Igår mådde jag riktigt pyton och fick svårare att andas. Min hostfamilj konstaterade att medicinen är en lång process och att jag skall ha tålamod. Till slut får mamma besked av läkare i Finland att jag måste till en läkare för det kan vara någo annat än angina (som de sade på tisdag hos läkaren) och något allvarligare , så mamma övertalade min hostfamilj via skype att göra något åt saken. Vi hoppade i en taxi (bilen sönder sedan några månader...) och åkte till sjukhuset för att ta blodprover som sedan visade sig att jag har mononucleos (pusutauti)... Jättekuuul alltså, långvarigt skitvirus just såhär passligt före fallas. De satt mig på dropp för att medicinen skulle sprutas rakt in i blodet för att jag skulle må bättre och de gav recept på starkare mediciner. Nu är jag borta från skolan en vecka till (som jag nog inte klagar på) och sen måste måste måste jag vara frisk till fallas som börjar nästa veckoslut! Får inte äta något varmt eller kallt, och helst inte något med tuggmotstånd så det enda jag tänker äta är smoothie, gröt och soppor. Tur att 1kg enorma jordgubbar kostar bara 2 euro.. hihi och för att vara ännu mer optimistisk så missade jag ett spanska prov där vi måste lära oss 50 spanska författare och deras verk utantill som jag nu inte måste göra.. WIN WIN WIN.

Pappa och mamma saknar er så mycket, men nu får ni sluta oroa er! PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar