måndag 24 mars 2014

Lycka är som mina hörlurar

Har lyckats tappa bort mina hörlurar X antal gånger under detta år men  när jag tänker riktigt ordentligt var de kan vara hittar jag dem alltid till slut. Kom på att det lite är som en symbol för min lycka här i Spanien. Ibland är jag lessen och har några dagar då jag bara vill gräva mig ner och åka hem men sedan när jag tänker ordentligt och fattar hur makee här egentligen är så blir jag glad igen. Alltså varje gång jag tappar mina hörlurar är det som mina "dåliga" dagar men när jag tänker ordentligt blir jag glad igen = hittar mina hörlurar. Sååååå filosofiskt det låter



Ikväll kände jag mig spanjorska. I en bar fullproppad med lokalt folk med ölen och sin bocadillo i högsta hugg såg vi Barcelona ta segern 4-3. Var så spännande att man nästan kissade på sig och slog vad med folk lite här och där så nu har jag två gratis drinkar för nästa veckoslut plus en glass i solen. Låter inte så dumt =) Kände mig så glad och lyckan bara sprutade inom mig när jag gick hem i mörkret. Dessa gator som var så främmande för några månader sen, dessa människor som såg så främmande ut, lilla jag som kände mig så utanför och förvirrad. Nu är allt det här mitt hem och mina gator och det känns så HYVÄ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar