lördag 8 mars 2014

Lördag morgon



Vaknar upp och går in i köket och frågar vad alla gör hemma, fick som svar att det visst är lördag. Termometern överskrider 20 grader och stenplattorna på gården kryllar av myror. Går ut i bara pjamas och sätter mig bredvid min syster som bleker sitt hår med någon konstig gegga hon mixat ihop dagen innan. Hundarna leker och shäfern dricker det grönbruna poolvattnet för att sedan komma och slicka oss i ansiktet. Känner något som sticks i låret och det svider lite, hittar sjutton minuter senare en geting promenerandes i mina pjamasbyxor och ett saftigt geting-sting på mitt innerlår. Fem olika grupper på whatsapp plingar och min kompis Marcos berättar att han också fått Mononucleos, visar sig vara wannabe-epidemi för tillfället. Får uppiggande meddelanden från höger och vänster som gör att jag ler och t.o.m gråter, men av lycka idag. Smakar på äcklig lunch, lagar en smoothie som ser ut som baby-spya och dricker den ändå. Mamma fortsätter påminna pappa-bear om att han mååååste ringa Juanjoo nu med detsamma. Pablo byter kanal till simpsons fast han vet att det är förbjudet när pappa är hemma. Paco är stolt över hans nyklippta hår och visar kommentarerna han fått på sin upplagda facebook bild. Jag är mest i mina egna världar men det är okej. Skönt att bara vara. Har iallafall lärt mig idag att jag observerar otroligt mycket när jag inte pratar. Något ovanligt jag kanske borde börja ta mig i akt. Det finns ju så mycket att se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar