måndag 24 mars 2014

Snodde den från Anna Emelie

… rum i huset? I Finland,  vardagsrummet, där är brasan och rummet är lite som husets hjärta (saknar att sitta på golvet med dig mamma)
… parfym? Kenzo för den inte är så sockersöt som alla andra flickparfymer och jag fått mycket komplimanger att jag doftar gott och många säger att det är "just min doft" pero solo queda un poquito :((((((



 … månad? Juli & augusti sommar som bäst, skärgård, fest, bruna ben, slitet hår och lite smink
… blomma? Orkidé eller solros
… glass? Avokadoglass i Barcelona... ååhgodegud gimmee
… bok? ASYL & GÖMDA!! Rekommenderar till precis alla
… film? The vow, the bridesmades och många fler
… tv-program? Grey's Anatomy, Brothers and sisters och klockrena Solsidan
… musik? Allt svenskt från Tomas Ledin till Medina och Melissa Horn till galen latino och min nya spanska drog Henry Mendez
… artist/grupp? Check out där uppe
… djur? Voffsing och sen sku jag nog villa ha en sloth-laiskiainen.. 
… mat? Sushi, avokadopasta, halloumi eller pizza med karameliserad aubergine, honung, parmesan och balsamico (gonna miss that bastard)
… dryck? Mojito och Vanilla cowboy smoothien i dendär smoothiebaren som jag just nu int minns vad den heter... (om det räknas som dryck)
… godis? Milkas oreo chokoplatta är en drog (och att den bara kostar 80cent gör det ju bara bättre) och all annan choko som snickers, daim, susu-pala ååh sån gutaråtta jag e hihi
… frukt? Spaniens melocotónes (persikor), kaki-frukt eller pink lady äppel
… krog/restaurang? Alla jävla kinkki-buffeér här i spanien är to die for haha... Men i Finland är det nog Memphis eller nån skärgårdsrestaurang och PORTSIDE i Dahlsbruk för det e så legenda hehe
… krydda? Kanel
… färg? Blått och vitt
… fordon? Audi A5... aiaiai så den sku sitta bra
… affär? Factory från Nya Zeeland... ännu i mitt hjärta
…skor? Espadriller all the way<3 <3 <3 

1 kommentar: